همراه.
به جوینده راه در توآی سنتی همراه گفته می شود.در این مرحله لباس همراه کاملا مشکی است.آرم مشت بر سمت چپ پیراهن همراه و آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پیراهن قرار دارد.شامبند همراه سفید است که نشانه پاکی وآمادگی و ورود به معبد انشا برای خود سازی است.معبد به معنای جایگاه کرنش است؛کرنش در مقابل فکر و انشاء به معنای رشد است.پس معبد انشاء تن و روان به معنای ارتقاء دادن فکر به تن و روان است.
سیر راهدان یا سیر سبز.
همراه پس از گذراندن خط چهار و مئفقیت در آزمونهای مربوطهبه درجه سیر راهدان و یا شال سیر سبز نائل می آید.(یک نوار سبز به قطر یک سانتیمتر در طول شال سفید و وسط آن نصب می شود)و بالای شانه و یقه کت همراه به رنگ سرخ در می آید.در این مرحله حفظ کردن سوگند همراه و قرائت از طرف همراه ضروری است.
راهدان سبز خط سفید.
همراه پس از گذراندن خط هفت و قبولی در آزمون مربوطه به اخذ سال سبز خط سفید نائل می آیدو رنگ بالای شانه قرمز کت او به رنگ سرخ کامل در می آید.در این مرحله فقط موارد آزمون تست تکنیکی و تست آمادگی جسمانی مد نظر است.
شال سبز کامل یا راهدان.
در این مرحله راهدان در آزمون مبارزه یک به هفت شرکت می کندکه در صورت موفقیت درجه فوق به او اعطا می گردد.شال سبز به معنای رویش؛روییدن در فضای فیزیکی نیروهای تن و روان ؛ سبز از سبزی؛ و سبزی به معنای رویش نه در این مرحله جسم آن چنان پرورده می شودکه پایگاه تفکر می گردد.
پس از اخذ این درجه راهدان موظف است برای شروع آموزش در کلاسهای مربیگری فدراسیون و سبک شرکت نماید.
از مرحله مبتدی تا خط چهار ؛آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پیراهن و آرم مشت بر سمت چپ پیراهن قرار دارد و از مرحله خط چهار تا راهدانی آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پیراهن آرم مشت بر روی بازوی سمت چپ و آرم سیمرغ در روی سمت چپ سینه پیراهن همراه قرار دارد و از نظر راهدان واقعی کونگ فو توآی سنتی پرواز سیمرغ اندیشه هاست.
شال سبز قهوه ای یا سیر قهوه ای یا سیر راهبان.
در این مرحله راهدان پس از گذراندن چهار خط:
1-خط قهوه ای(آناتوآی قهوه ای)
2-خط دو قهوه ای(سلاح سای)
3-خط سه قهوه ای(سلاح رکیما)
4-خط چهار قهوه ای( مبارزه سلاح سای با سلاح رکیما)
و موفقیت در آزمونها و استازهای مربوطه به اخذ درجه سیر راهبانی و یا شال سیر قهوه ای و یا شال سبز خط قهوه ای نائل می گردد.
شال قهوهای یا سیران راهبان
در این مرحله راهدان ژس از گذراندن خط 5 قهوهای توتایما (سیستم هنرهای فردی)و خط 6 قهوه ای مبارزات یک به 35 به سه صورت(کلاسیک؛ تونلی؛آزاد) موفق با اخذ درجه فوق می گردد در مبارزات توآی سنتی به سر ظربه زده نمی شود چرا که سر منبع انرژی و پایگاه تفکر انسانی است و ظربه زدن به سر باعث قطع و اختلال در امواج مغز میگردد
که این امر باعث بروز امراض جسمی و روحی در همراه می شود و به همین علت همراه قادر
به گذراندن جایگاههای علمی و فکری توآی سنتی نمی شودو حتی از ادامه تمرینات فیزیکی هم مسلما باز خواهد ماند.
شا ل قهوه ای کامل راهبان.
سیران راهبان پس از گذراندن 2 خط دیگر یعنی خط 7 تکنیک های "من توما" و خط 8 تکنیک های " ذات ما" ( آشنای با اصول پنج سیستم حرکتی و حیاتی در جنبندگان) و
قبولی در این دو مرحله موفق به اخذ شالبند قهوه ای کامل و لقب راهبان می گردد.گره سمت راست شال راهبان از یک گره به دو گره ارتقاء می یابدو رنگ پیراهن یا کت در این مرحلهبه رنگ سفید تغیر می کند.
شال قهوه ای به معنای سوختن در وراء نیروهای فیزیکی و رویارویی در میدانهای مبارزه ؛رنگ خطوط در شال سبز به قهوه ای؛ به رنگ قهوه ای است.راهبان پس از موفقیت در آزمون سلاحها می تواند علاوه بر نصب خطوط مربوطه به سینه شکل سلاح ها را نیز زیر
آرم سمت چپ پیراهن خود نصب کند.ولی آرم و نشان لباس راهبان همان آرم و نشان مرحله قبل یعنی راهدان است.
شال مشکی جهانبان.
در این مرحله راهبان به ابداع و ابتکار 3000 تکنیک ترکیب و عکس العمل سازی به همراه خواص موجی و دوران به دوران در قالب یک یا چند خط مبادرت کرده و پس از دفاع از پایان نامه خود در حضور هیات علمی (استادان دانشگاه) که تحت نظر کمیته تحقیقات و پژوهش سبک فعالیت می کنند به تایید آنان به لقب جهانبان و در یافت شال مشکی نائل می گردد.شال مشکی یعنی عبور از مرز تاریکیها و ابداع و تکامل تکنیکهای کونگ فو توآ. در مرحله شال مشکی جهانبان آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پیراهن
سیمرغ به بازوی چپ پیراهن وآرم شاهین سرخ بر روی سینه چپ پیراهن نصب می شود.
جهانبان پس از نائل آمدن به درجه شال مشکی و تجربه فضای مایگاهی می تواند از لباس مشکی نیز استفاده کند؛ اما نصب خطوط و آرمها باید تحت مقررات اجرا شود.
شال مشکی به شال سرخ جهانبان به راهبر.
آموزش تکنیکها و ابداعات تکنیکی و فیزیکی در این مرحله به اتمام رسیده اما جهانبان در امر آموزش و تمرینات فیزیکی همچنان در صحنه حضور فعال دارد.طبق اساس نامه کونگ فو توآی سنتی فضای بین شال مشکی به شال سرخ ؛ فضای مایگاهی فکری و علمی و گذراندن هفت مایگاه تن و روان است. مایگاه اول که تن می باشد و شامل پانزده خط و سه هزار تکنیک ابداعی است.نشاته های مایگاه دوم تا هفتم به صورت نصب شش خط عمودی
بر بالای خطوط افقی است.و این بدان معنی است که حرکت تن افقی و محدود می باشد و از مقام پایین تری بر خوردار است و حرکت مایگاهی به صورت عمودی و دائما روبه صعود و تعالی است که بر بالای مایگاه تن که شامل پانزده خط می باشد به صورت خیلی کوچک
نصب می گردد. خطوط عمودی چو در مسیر شال مشکی به شال سرخ میباشد به رنگ سرخ تعبیه می گردد